Gjelder for bestillinger gjort fra og med 28.08.2025.
Liberoklubben tilbys av Essity Norway AS 915 620 019, (heretter omtalt som «Essity»).
Disse vilkårene gjelder for alle bestillinger som du som Liberoklubbmedlem (heretter omtalt som “du”) gjør fra Liberoklubben.
Andre vilkår som gjelder medlemskapet i Liberoklubben finner du her, og informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger i forbindelse med en bestilling finner du her.
Avtalen består av det elektroniske bestillingsskjemaet og disse kjøpsvilkårene.
Avtalen er bindende for begge parter når du har sendt bestillingen din til Essity i Liberoklubbens Poengshop (”shoppen”). Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra Essity i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i din bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Avtalen blir arkivert av Essity og vil kunne gjøres tilgjengelig for deg på forespørsel. Essity anbefaler at du laster ned og lagrer en elektronisk kopi av avtalen etter avtaleinngåelsen.
Shoppen er kun tilgjengelig for deg som er over 18 år og medlem i Liberoklubben.
Produkter kan bestilles med opptjente poeng.
Noen produkter kan også kjøpes mot betaling (via tilgjengelig betalingsløsning Klarna) eller med en kombinasjon av poeng og betaling.
Informasjon om din poengsaldo finner du på ”Min side”.
I shoppen vises hvor mange poeng som kreves for å bestille hvert produkt. Produkter som kun kan bestilles med poeng kan bare legges i handlekurven hvis du har nok poeng. For produkter som også kan kjøpes med penger eller kombinasjon, vises en pris i norske kroner. Når du legger slike varer i handlekurven, vil dine poeng trekkes først. Bestiller du flere produkter samtidig, vil poengene først bli brukt på varer som kun kan betales med poeng, og deretter fordeles likt på de øvrige produktene. Eventuelt restbeløp som må betales vises i kroner. I kassen kan du velge ønsket betalingsmåte [via tilgjengelig betalingsløsning/Klarna].
Levering er skjedd når du har overtatt tingen. Risikoen for varen går over på deg når levering har skjedd.
Visse produkter, f.eks. rabattkoder, leveres digitalt til e-postadressen du har oppgitt så snart vi har mottatt din bestilling/betaling.
For fysiske produkter varierer leveringstiden avhengig av produkttype. Forventet leveringstid er:
Avsender er Essity Norway AS. Produktene leveres hjem til deg eller til ditt lokale utleveringssted, avhengig av produktets størrelse. Levering er gratis og skjer kun innenfor Norge. Dersom du unnlater å hente ubetalte varer, kan Essity belaste deg med et gebyr. Gebyret vil maksimalt dekke Essitys faktiske utlegg for å levere varen til deg.
Du har etter loven visse rettigheter til å angre kjøp du gjør i Liberoklubbens shop. Merk at angreretten ikke gjelder for:
Hygieniske produkter der forseglingen er brutt
Produkter som er produsert eller tilpasset spesielt for deg, eller som har en tydelig personlig karakter, f.eks. navnelapper, fotobøker eller andre personaliserte produkter
Produkter som leveres digitalt, f.eks. rabattkoder, da disse anses som brukt ved levering
Du har rett til å undersøke produktet i den grad som kreves for å fastslå egenskaper og funksjon. Hvis du håndterer produktet utover dette, kan vi kreve kompensasjon for verdireduksjon. Hvis produktet er brukt eller skadet, kan verdireduksjonen tilsvare hele verdien. Vi trekker i så fall verdien fra refusjonen, eller fra poengene som tilbakeføres til din medlemskonto.
Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, må du gi beskjed til oss innen 14 dager etter at du mottok produktet. Deretter må du returnere produktet til oss innen 14 dager fra meldingen om bruk av angreretten. Hvordan du kontakter oss for å benytte deg av angreretten og returnerer varen fremgår nedenfor.
Vennligst ta kontakt med oss, slik som beskrevet nedenfor, så snart som mulig dersom:
Leveringen av produktet uteblir eller produktet leveres for sent i henhold til avtalen, og dette ikke skyldes forhold på din side
Produktet har en mangel, for eksempel ved at den er skadet ved mottak, ikke tilsvarer forventet kvalitet ved bestilling, eller på annen måte ikke stemmer med din bestilling
Du har etter loven to år på deg til å reklamere på en mangel på produktet, forutsatt at du gir beskjed om at du vil påberope deg mangelen innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget den.
Dersom du skal returnere et produkt (grunnet angrerett eller reklamasjon), må du kontakte oss først. Melding om at angreretten eller reklamasjonsretten benyttes bør skje skriftlig. Vi foretrekker at du kontakter oss via e-post på support@libero.no.
Dersom du ønsker å bruke angreretten, kan du benytte et standard angrerettskjema fra Regjeringens nettside. Du finner det her. Send skjemaet til e-postadressen over.
Ved bruk av angreretten må du selv bære kostnadene for returen. Ved reklamasjon bærer vi kostnadene for returen. Vi anbefaler at du bruker en sporbar forsendelsestjeneste og velger en leveringsmetode hvor pakken leveres direkte til adressen.
Vi tilbyr ikke åpent kjøp eller bytterett utover den lovpålagte angreretten og reklamasjonsretten. Ønsker du å bytte en vare, må du returnere varen som beskrevet over og legge inn en ny bestilling på ønsket produkt.
Ved retur på grunn av angrerett eller reklamasjon vil du få refusjon via samme betalingsmetode som ble brukt ved bestilling. Det betyr at poeng tilbakeføres til medlemskontoen for den delen som ble betalt med poeng, og beløpet som ble betalt i kroner tilbakebetales via opprinnelig betalingsmetode. All refusjon håndteres av Klarna.
Vi etterstreber å tilbakebetale uten unødvendig forsinkelse, og senest innen 14 dager etter at vi har mottatt melding om din beslutning om å benytte angreretten eller reklamasjonsretten. Essity har rett til å holde tilbake betalingen til varene er mottatt.
Digitale produkter har begrenset gyldighetstid, som fremgår på produktet eller i e-posten de leveres med.
Vi kan ikke garantere at produktbildene i shoppen nøyaktig gjenspeiler produktets utseende eller egenskaper. Farger kan vises ulikt avhengig av hvilken skjerm som brukes. Det samme gjelder personaliserte produkter som fotoboken, som opprettes i appen.
Disse vilkårene er underlagt og skal tolkes i samsvar med norsk lov. Det som er angitt i disse vilkårene er ment som et tillegg til dine lovbestemte rettigheter som forbruker, og skal ikke innskrenke disse på noen måte.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.