Ved å fortsette å bruke denne hjemmesiden godkjenner du bruken av cookies. Du kan lese mer om det her. 

Vanlige spørsmål

Liberos bleier
Hvordan rapporterer jeg et problem med et Liberoprodukt?

Hvis du har problem med et Liberoprodukt kan du kontakte oss via skjemaet under, på tlf. 800 34 090 eller sende e-post til libero.forbruker.kontakt@sca.com.

Takk for hjelpen!

Hvilke bleieavtaler finnes?

Kiwi:
Gjennom Bleieavtalen vi har med Kiwi får du hver fjerde Libero bleiepakke gratis. Husk å be om elektronisk Bleiekort i kassa!

Meny:
"Fast knallkjøp" på bleier, som betyr at du får to bleiepakker for 79 kr.

Spar Junior: 
Har du Trumfkort får du 25% Trumfbonus på både Libero-bleier og wet wipes.

 

Graviditetsboken
Bestille

Liberos Graviditetsbok finnes ikke lenger i papirutgave. Vi har i stedet laget en kjempefin app som alle vordende foreldre kan laste ned. Du kan lese mer om appen her.

Jobber du på helsestasjon? Da kan du bestille visittkort til helsestasjonen som informerer foreldrene dere har innom om Graviditetsboken som App. Bruk kontaktskjema under, velg "bestill visittkort", og skriv leveringsadresse i tekstboksen.

Graviditetsboken som App

Nå finnes den fine Graviditetsboken vår som iPad-app!
Via filmer, lydklipp og interaktive funksjoner kan du få en dypere forståelse for alt som skjer i graviditeten, fra den omtumlende beskjeden, til fødsel, amming og småbarnstiden som følger.

Les mer om appen og hvordan du laster den ned her.

Liberoklubben
Hvordan oppdaterer jeg opplysningene mine i Liberoklubben?

Det er enkelt å oppdatere opplysningene. Du går bare til Din Libero og klikker på Dine data. Oppdater deretter opplysningene, og lagre dem.

Hvordan avslutter jeg medlemskapet i Liberoklubben?

For å avslutte medlemskapet i Liberoklubben tar du kontakt med oss på libero.forbruker.kontakt@sca.com eller på telefonnummer 800 34 090. Da avsluttes medlemskapet for godt, og du mister Liberopoengene du har samlet.

Hvis du bare ønsker å være usynlig i Liberoklubben, kan du endre personverninnstillingene under Din profil.

Limited Edition
Libero Limited Edition

All informasjon om vår Limited Edition kampanje finner du her.

Liberos hjemmeside – nyheter
Hva er nytt på Liberos hjemmeside?

Det første du kommer til å legge merke til, er den nye interaktive tidslinjen øverst på siden Din fase.

Tidslinjen tilpasser nettstedet etter den fasen du er i som forelder: Prøver, Gravid, Baby eller Småbarn. Den hjelper deg også å finne andre medlemmer i samme fase.

Når du beveger musen over tidslinjen, får du en rask oversikt over store utviklingstrinn og viktige milepæler. Klikk på den fasen som er mest aktuell for deg.

På hjemmesiden vår kan du lese artikler av medlemmer (foreldre som deg selv), kommentere, gi karakterer til og dele dine favorittartikler og historier, stille spørsmål i forumet, opprette egne undersøkelser og lagre interessante artikler eller diskusjoner i albumet.

Du kan også opprette en egen profil for å delta i forumet, se andre medlemmers profiler, skrive kommentarer i gjestebøker og chatte i forumet.

Og selvsagt mye annet spennende!

Hva er Din fase, Din Libero og forumet?

Din fase

Prøver, Gravid, Baby eller Småbarn? Bruk tidslinjen for å tilpasse nettstedet etter dine behov. Tidslinjen hjelper deg også å finne andre medlemmer i samme fase. Du kan i tillegg finne interessante artikler av eksperter.

Din Libero

Opprett din Libero-profil for å delta i forumet. Under Dine historier kan du utveksle tips og råd med andre medlemmer. Du kan også lagre artikler og kommentarer i Ditt album og lese kommentarer fra andre medlemmer i Din gjestebok.

Forum

Her finner du Liberos fantastiske forum Foreldrepraten.

 

Liberos hjemmeside – for nybegynnere
Jeg var medlem på den forrige hjemmesiden. Kan jeg bruke de vanlige påloggingsopplysningene mine?

Selvfølgelig. Hvis du registrerte deg på den gamle hjemmesiden, fungerer den registrerte e-postadressen og passordet her også.

Kan jeg registrere det samme brukernavnet som jeg hadde på Liberos gamle hjemmeside?

Ja. Men tenk deg nøye om før du velger brukernavn på den nye hjemmesiden. Du kan IKKE endre dette.

Så hvis du er gravid, er det smart å velge noe som fremdeles fungerer når du f.eks. har blitt trebarnsmor.

Hvorfor kan jeg ikke registrere samme brukernavn som jeg hadde på Liberos tidligere hjemmeside?

Fordi brukernavnet ditt allerede brukes av et annet medlem. Velg et nytt brukernavn. Ulike brukere kan ikke lenger ha samme brukernavn i forumet. Dermed unngår vi at det oppstår forvirring rundt hvem man chatter med! 

Tenk deg nøye om før du velger brukernavn på den nye hjemmesiden. Du kan IKKE endre dette. Så hvis du er gravid, er det smart å velge noe som fremdeles fungerer når du f.eks. har blitt trebarnsmor.

Min fase – Liberos tidslinje
Hva er tidslinjen?

Tidslinjen tilpasser nettstedet etter den fasen du er i som forelder – Prøver, Gravid, Baby eller Småbarn.

Den hjelper deg også å finne andre medlemmer i samme fase.

Hvordan bruker jeg tidslinjen?

Når du beveger musen over tidslinjen, får du en rask oversikt over store utviklingstrinn og viktige milepæler. Klikk på den fasen som er mest aktuell for deg.

Da ser du at siden tilpasses etter fasen du har valgt. 

Hvis du for eksempel velger fasen Gravid:
– En kalender vises, og den fargede tidslinjen vises nedenfor.
– Du kan stille inn nøyaktig der du befinner deg ved å rulle mot venstre eller høyre i kalenderen og klikke på den aktuelle uken/måneden.

ELLER

– Beveg musen over den fargede tidslinjen nedenfor for å vise informasjon om hver uke eller måned.
– Klikk på den aktuelle uken/måneden eller direkte på linjen, eller bruk piltastene til høyre for å angi riktig periode.

Når du har valgt, vises et spørsmål til høyre der du bekrefter om perioden er riktig. Klikk på Ja for å bekrefte eller på Nei for å endre.

Kan jeg legge til flere enn ett barn i tidslinjen?

Ja. Legg til det første barnet og deretter det andre. Du må velge et av barna som primært, slik at vi kan tilpasse nettstedet etter denne fasen.

I profilen kan du når som helst endre hvilket barn som er primært.

Jeg har tvillinger. Hvordan oppgir jeg informasjon om begge to?

Legg til det ene barnet først. Send deretter en mail til libero.forbruker.kontakt@sca.com og fortell at du har tvillinger, så hjelper vi deg med registreringen.

Min fase – endre
Kan jeg endre fasen i tidslinjen?

Det er enkelt å endre fase. Du kan oppdatere informasjonen i Din profil under Din Libero.

Hvis du akkurat har fått barn, legger du inn opplysninger om barnet og velger deretter å tilpasse nettstedet etter denne fasen. Klikk til slutt på Lagre.

Jeg er gravid – hvordan endrer jeg den beregnede terminen?

Du kan oppdatere all informasjonen i Din profil under Din Libero. Klikk til slutt på Lagre.

Jeg har fått barn! Hvordan viser jeg på tidslinjen at jeg er mamma?

Gratulerer med babyen!

Du kan oppdatere informasjonen i Din profil under Din Libero.

Legg inn opplysninger om barnet, og velg deretter å tilpasse nettstedet etter denne fasen. Klikk til slutt på Lagre.

Hvordan legger jeg til barnet i tidslinjen?

Du kan oppdatere informasjonen i Din profil under Din Libero.
Hvis du akkurat har fått barn, legger du inn opplysninger om barnet og velger deretter å tilpasse nettstedet etter denne fasen. Klikk til slutt på Lagre.

Liberoklubben og forumet – oversikt
Hvordan finner jeg andre som er i samme fase som meg?

Du kan søke etter andre medlemmer i samme fase under Medlemmer i Foreldrepraten. Husk: Jo flere opplysninger du oppgir i din egen profil, desto enklere er det for andre å finne deg.

Hva betyr fargen på rammen rundt medlemmenes profilbilde?

Fargen på rammen rundt profilbildet viser hvilken fase medlemmet er i. Blå betyr "Prøver", lilla betyr "Gravid", rosa betyr "Baby" og oransje betyr "Småbarn".

Hvordan finner jeg mer informasjon om et bestemt medlem?

Klikk på brukernavnet til medlemmet i forumet for å vise personens profil.

Kan jeg sende personlige meldinger?

Du kan skrive en melding til et bestemt medlem i personens gjestebok. Den meldingen kan bare leses av det aktuelle medlemmet.

Hvordan vet jeg om noen har sendt en melding til meg?

Når du logger deg på, vises alle nye gjestebokinnlegg i feltet Din Libero til høyre på siden.
Du kan klikke på denne koblingen eller gå til Din gjestebok under Din Libero.

Hvordan ser jeg hvem som er pålogget?

I Foreldrepraten kan du se noen av medlemmene som er pålogget akkurat nå. Du kan også søke etter brukere som er pålogget, på siden Medlemmer.

Hvordan stiller jeg et spørsmål i forumet?

Det er like enkelt å stille et spørsmål som det er å logge seg på.

Gå til Forumet i Liberoklubben, og klikk på Start en ny diskusjon. Så er det bare å spørre i vei!

Hvordan rapporterer jeg støtende innhold?

Hvis du oppfatter noe i forumet som upassende, klikker du på Rapporter-koblingen under meldingen. Da mottar vi en melding og kan undersøke saken.

Liberoklubben og forumet – bidra
Hvordan kommenterer jeg en artikkel eller en historie fra et medlem?

Du må være medlem i Liberoklubben og pålogget for å kunne skrive kommentarer. Skriv kommentaren i feltet under artikkelen eller historien.

 

Hvordan legger jeg inn min egen historie?

Du må være medlem i Liberoklubben for å kunne dele historien din.

Når du har logget på, går du til Dine historier under Din Libero. Der kan du enkelt legge til både opplevelser og bilder.

Kan jeg slette en kommentar jeg har skrevet?

Ja visst! Gå til Ditt forum under Din Libero.

Klikk på fanen Dine svar. Der kan du lese og slette kommentarene dine.

Hvor finner jeg svar på innleggene mine?

Gå til Ditt forum under Din Libero.

I fanen Dine diskusjoner ser du hva som rører seg i diskusjonene du deltar i.

Din Libero – oppdatere profilen
Jeg vil ikke at opplysningene om meg skal være tilgjengelige for andre. Kan jeg være anonym på nettstedet?

Gå til "Min konto" og deretter "endre din fase." Nederst på siden kan du huke av i en boks slik at opplysningene du har registrert om din familie ikke synes for andre.

Hvordan oppdaterer jeg profilsiden min?

Gå til "Min konto" - deretter velger du hva du vil oppdatere.

Kan jeg slette kontoen min?

For å slette profilen din kan du gå via linken i en av mailene du har mottat fra oss og følge instruksjonene for utmelding. Har du ikke tatt vare på noen av mailene kan du ta kontakt med vår forbrukerkontakt, så hjelper vi deg.

Ikoner på nettstedet
Hva brukes de runde ikonene i tidslinjen til?

Når du har oppgitt fasen din, vises en rekke runde ikoner. Hvert ikon inneholder informasjon som er aktuell for den fasen du er i – det kan være alt fra råd om helse og relasjoner til morsomme innlegg og fakta. Når du klikker på ikonene, går du direkte til artiklene.

Hva betyr den lille personen som vises ved siden av enkelte av ikonene i tidslinjen?

Dette personikonet betyr at artikkelen eller historien er skrevet av et medlem i forumet – som deg!

Hva betyr fotoapparatikonet?

Ved å klikke på det lille fotoapparatikonet kan du legge til et bilde av deg selv.

Det har oppstått en feil, prøv på nytt senere.
Laster inn ...