Ved å fortsette å bruke denne hjemmesiden godkjenner du bruken av cookies. Du kan lese mer om det her. 

 

Et mykt tips for bekkenvondt

Bekkenløsning er ikke godt, samme i hvilken grad man får det. Mot slutten av graviditeten har jeg bare blitt verre og verre i både ryggen og bekken, mye på grunn av arbeidssituasjonen min. Mellom fysioterapi og knipeøvelser fikk jeg et tips, faktisk fra min andre halvdel. Husbonden her har nemlig vært turn- og aerobictrener og har nå slitt med prolaps i ryggen i mange år. Min kjære nattmassasjemaskin ba meg gå på sportsbutikken og kjøpe en gymball. Det gjorde jeg, en diger sort ball som han måtte blåse opp med sykkelpumpe. Den kostet noen hundrelapper og det var den sannelig verd! Det som kunne være en pinsel før, nemlig sette seg ved spisebordet eller på kontoret er nå ikke noe å grue seg til. Jeg bare ruller med meg den "myke" stolen min, og så kan jeg sitte der og rulle med hoftene og for en liten stund glemmer jeg hele bekkeløsningen. I tillegg holder jo Bittelillen seg stille selv om jeg sitter fordi det hele tiden blir litt bevegelse. Ryggen låser seg ikke som når jeg sitter på stol og verden er litt bedre. Selvfølgelig er både fysioterapien og knipeøvelser og alt sånt viktig enda, men det er godt med alt som lindrer og virker. Og når bekkenet har kommet seg igjen kan jeg jo bruke ballen til trening!

28.05.2013
Lulillen
Lulillen

Ingen svar ennå.

Det har oppstått en feil, prøv på nytt senere.
Laster inn ...